Rebeckanb juni 16, 2021

Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

26# Nye digitale vaner

I året med pandemien har mange slitt med å opprettholde en stabil økonomi. Mange har hatt det vanskelig med permitterte stillinger og i verstefall mistet jobben. En økende «trend» som kom i 2020 var skape egne merkevarer og nisjebedrifter. Digital markedsføring har utviklet seg ekstremt i pandemiåret fra et student perspektiv, og flere og flere bruker digitale plattformer ikke kunn for egen trivsel, men får å skape et merke. 

Digitale plattformer

Bruken av digitale plattformer har blitt en del av vår hverdag. Med pandemien ble alle tvunget til å ta i bruk av forskjellig digitale plattformer som ble en erstatning for det hverdagslivet vi alltid her levd. Året har skyt fart i en digital vekst, der mange så en mulighet for digitale erstatning i hverdagen. For eksempel i stedefor å være i fysiske møter, kan man nå bruke Zoom plattformen. 

Bildet. ursinus.edu

Nye digitale vaner 

Pandemien forårsaket at vi endret våre vaner, og det spesielt være handlemønstre.  Det ble i året 2020 nødvendig for alle butikker å ha en netthandler løsning, elles ville de slite med å holde bedriften i livet. Om noe kunne digitalisere seg, enten produkter eller tjenester, måtte det gjøres for å klare seg.

Netthandler er en smart løsning, og som dette året har vist oss vil netthandler kunn øke. Dette betyr ikke at fysiske butikker vil dø ut, men viser at det er viktig å være tilegnelige på flere plattformer enn kunn fysisk butikk. 

Bildet: retailmagasinet.no