fridaengan mai 16, 2020

Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

Denne uken har vi blitt bedt om å finne et velskrevet dybdeinnlegg om digital markedsføring. Vår foreleser, Karl Philip Lund, har utfordret oss til å oversette innlegget og om mulig forbedre det.

Som overskriften forteller har jeg valgt et innlegg om hvordan å lykkes med markedsføring på sosiale medier. Innlegget er publisert på Backlinko av Brian Dean, og hvis du ønsker å lese det kan du trykke her.

Funker det egentlig å markedsføre på sosiale medier?

Brian Dean skriver at svært mange promoterer innhold på sosiale medier, men at man ofte opplever at promotering ikke skaper resultater. Da tenker du kanskje at det ikke er noe vits å markedsføre på sosiale medier? Ifølge Dean er det absolutt mulig å skape resultater gjennom å markedsføre på sosiale medier, men da må det gjøres på riktig måte! Her er Brian Dean’s 8 steg for å lykkes med markedsføring på sosial medier:

Post innholdet på riktig tidspunkt

Skal man markedsføre noe på sosiale medier er det viktig å tenke gjennom når man skal publisere innholdet. Ifølge en studie publisert på CoSchedule er det beste tidspunktet å publisere noe på Instagram og Facebook enten på morgenen eller tidlig ettermiddag. Dean

https://backlinko.com/hub/content/social-promotion