Stian.Andersen juni 2, 2021

Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

I dette innlegget ønsker jeg å skrive om et hypotetisk jobbintervju hos Amnesty.

Amnesty er en kjent internajonal organisasjon som jobber med å opprettholde menneskerettigheter og verdier.

Hvordan benytter Amnesty digitale kanaler?

Amnesty benytter seg av Facebook og Instagram som digitale kanaler (ut i fra det jeg har funnet). Disse to kanalene er noen av de største digitale kanalene som eksisterer, og i Norge er disse kanalene også store.

Ved at Amnesty bruker disse digitale kanalene får de en mulighet til å treffe mange personer på samme tid. Kundereisen til Amnesty starter ved å skape et engasjement på disse mediene, de må få folk med. Siden Amnesty har et stort fokus på menneskerettigheter, har de mulighet til å kunne legge ut nyttig infromasjon som kan opplyse følgerne sine.

Ved å publisere et engasjerende innhold på digitale medier, er det stor sannsynlighet for at deres følgere også vil bli engasjerte til å skrive under på ulike underskriftskampanjer.

Måling og analyse av trafikk

Google analytics

Google Analytics er et verktøy som blir benyttet for å kunne se statistikk og tall fra ulike kampanjer og annonser.

Ved at Amnesty benytter seg av Google Analytics, vil de kunne få tilgang til å se hva slags annonser eller kampanjer som skaper engasjement på deres sider på digitale kanaler ut i fra klikk. Disse klikkene kan være en indikator på gode eller dårlige annonser, og ut ifra det ta nye vurderinger i deres markedsføringskampanjer. Grunnen til dette er viktig er at Amnesty er avhengig av at folk trykker seg inn på disse kampanjene for å donere penger, ettersom det er en veldedighets organisasjon.

SEO

SEO er en forkortelse for søkemotoroptimalisering og går ut på hvor synlig et søkeord er på ulike søkemotorer som Google. Ettersom Amnesty er en verdighets organisasjon er de avhengig av å være synlige på søkemotorer, for å kunne bli sett.

Jeg vil personlig si at Amnesty er veldig gode på SEO. Når jeg personlig søker på «menneskerettigheter» eller «Amnesty» på Google så kommer de opp, noe som tilsier at de har synlighet. Dette er viktig for Amnesty for å kunne bli funnet av personer som ønsker å få mere informasjon om de men også om menneskerettigheter og lignende.

kilder

https://www.amnesty.org/en/