Livkarin2 juni 17, 2021

Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

11,728 City Digital Marketing Photos - Free & Royalty-Free Stock Photos  from Dreamstime
Photo: Melpomenem

Det digitale markedsførings landskapet endres så mye og så ofte, at det er nesten er umulig å forestille seg hva det neste vil tilby, når det gjelder fremtidens muligheter. I løpet av de siste årene har vi sett nye teknologier, en slags tilbakeslag i sosiale medier, og påvirknings markedsføring som modnes fra de første dagene som en levedyktig og kraftig markedsføringskanal i seg selv. Hva kommer til å bli de største trendene for innholds markedsføring for 2021 og videre?

I dag i den digitale markedsførings bransjen, finnes det to populære funksjoner som trender på markedet, den første er Al. Vi har sett at det finnes flere muligheter innenfor Al-drevet markedsføringsstrategi. Al vil fortelle oss hva vi skal lage, men de beste fortellerne er jo selvsagt de eksisterende ansatte fra virksomheten. Hvert selskap trenger en strategi for å aktivere deres ansatte som skapere og som den mest effektive distribusjonskanalen for å dele innhold videre.

Kunstig intelligens: Er vi klare for det store spranget? | NTNU Nyheter

Digitale plattformer

Under corona pandemien, har bruken av digitale plattform i stor grad blitt en del av hverdagen. Vi alle ble tvunget til å finne nye muligheter å kommunisere på, tross den vanskelig situasjonen vi var i. Jeg personlig er svært overrasket at vi klarte å fullføre hele tre semester under pandemien. Dette takket være gode digitale plattformer som er tilgjengelig. Det digitale fikk plutselig en stor del i hverdagen, uten den muligheten, tviler jeg sterkt på at samfunnet hadde gått rundt.

Hvordan våre vaner har blitt digitale - Agurkposten.no

Digitale vaner

Uten at man selv tenker over det, så har alle underliggende digitale vaner. Før var det vanlig å lese avisa i papir form, i dag finner man alt man skulle lure på, på nett. Et taste trykk og man har globale nyheter foran deg. Unge mennesker bør være mer ops på sine digitale vaner, når det er denne gruppen sånn tar det mest i bruk. Man må ha en viss forståelse for det digitale risiko bilde, og hva det kan ha å si for fremtiden, for de unges medievaner er her for å bli.

Liv-karin