fredrik.stomner juni 16, 2021

Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

Dette temaet er noe vi har vært innom før på denne bloggen. I Arne Krokan sin del av dette kurset snakket vi mye om kunstig intelligens, og det vil jeg ta opp igjen i dette innlegget. Jeg vil også trekke frem sosiale medier, som er en gjenganger i flere innlegg tidligere.

Sosiale medier

Dette fenomenet har nok kommet for å bli, i allefall en god stund. Dette blir brukt av en svært stor del av verdens befolkning i dag. De som bruker det er alt fra influencere til politikere og helt vanlige folk som deg og meg. Det er mange som per i dag har dette som en heltidsjobb, noe som er en usikker jobb med tanke på at du hele tiden er avhengig av at folk følger deg og liker det du gjør. Store bedrifter er også her og reklamerer med de nyeste produktene og tjener mye på markedsføring på disse mediene.

Jeg tror sosiale medier kommer til å prege verden i lang tid fremover. Selvsagt ikke akkurat slik som det er i dag, men i en eller annen form vil det være det.

Kunstig Inteligens

Dette er et fenomen som kommer til å bli stadig mer utbredt i fremtiden. Samfunnet er stadig i utvikling, folketallet vokser og vi har behov for mer avansert utstyr og hjelp for å kunne utvikle nye medisiner og også for å kunne hjelpe på andre områder.

Kunstig inteligens er en viktig del av legemiddel industrien blant annet der det er behvo for assistanse fra for eksempel roboter. Kunstig inteligens er garantert noe å følge med på inn i fremtiden. Mange er også engstelig for dette da de frykter at teknologien skal ta over for oss mennesker, slik at vi blir overflødig i samfunnet. Jeg tror heldigvis ikke dette blir et problem for oss. Men det er absolutt verdt å merke seg at folk er skeptisk til dette.

Kilder: https://www.aumcore.com/blog/2020/12/24/10-future-digital-marketing-trends-for-2021/