Tim Karlsen Ilseth March 7, 2018

Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

Hello, verden!

Da har jeg endelig tatt beina fatt og tatt neste steg inn i min studentblogg – nemlig å skrive første innlegg. Etter flere uker med eksamener, arbeid som instruktør på en skolerevy og samtidig få alt til å klaffe med en annen deltidsjobb har det nå begynt å roe seg. Fremover har jeg et mål om å skrive minst 2-4 innlegg i måneden. Temaene i innleggene vil omhandle kommunikasjon og markedsføring med et spesielt innblikk i det digitale. Dette er fordi jeg denne våren fordyper meg i digital markedsføring, og det er i dette emnet jeg har blitt anbefalt å skrive blogg.

Så, hvorfor blogg?

Det første som slår meg når jeg hører ordet «blogg» er ikke umiddelbart positivt. Dette kommer nok av at vi i stor grad blir eksponert for såkalte «rosabloggere» eller dagbok-bloggere. I dette tilfelle vil du lese en annen type blogg. En blogg kan også være en fin måte å få vist frem hva man har av kunnskap og ferdigheter. Dette er en metode som tas i bruk av både privatpersoner og bedrifter som ønsker å styrke sin merkevare. Å skrive blogg i en bedrift kan derfor være en effektiv måte å drive innholdsmarkedsføring. For privatpersoner som meg kan en blogg være med på å vise hva du har av kompetanse, samtidig som du får delt dine synspunkter og tanker. Ikke minst er dette en fin måte å lære på, fordi man anvender den kunnskapen man har fått ved å omsette det til egne ord. Alt dette satt i betrakting kan en blogg kanskje gi muligheter for jobbtilbud, noe som selvsagt er ønskelig for en student som på et tidspunkt skal ut i arbeidsmarkedet.

Som nevnt vil jeg ta opp temaer som opptar meg, men som forhåpentligvis også skal oppta deg! Jeg håper innleggene skal engasjere deg som leser slik at du sitter igjen med noe nyttig eller ønsker selv å dele noe. Jeg er langt ifra noen «guru» innenfor feltet, men ved å dele min tanker og meninger kan jeg i hvert fall vise hvor jeg befinner meg på veien.

Håper å se deg i neste innlegg også!

Kilde: http://hvabehager.no/tekstforfatterbloggen/blogger-du-riktig-for-din-type-merkevare/