anesah mai 25, 2020

Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

Growth hacking

Et bilde som inneholder tekst, kart

Automatisk generert beskrivelse

Growth
hacking er metoden som verdensledende selskaper bruker for å vokse superraskt.
Det er en kostnadseffektiv og innovativ mote å øke virksomheten på.

Spotify,
Snapchat , DropBox er noen av de mest kjente selskaper som har vokst i et
voldsomt tempo. De har benyttet seg av nye arbeidsmetoder.

Vekst
handler ikke bare om økt salg, det er like viktig å få flere besøk, skape gode
kundeopplevelser og bevare sine kunder på et minimalt budsjett. Dette er noen
av grunner som skaper vekst uansett om du er i en start up fasen eller om du er
i et etablert selskap.

 Growth hacking er en arbeidsmetode som gjør
deg proaktiv i det å skape målrettet vekst og hindre deg å bli passiv i drift
og vedlikehold av kunder.

Hvem er en Growth Hacker?

Growth-Hacking 101

Når
bedriften ønsker å skaffe og beholde sine kunder ved bruk av kreative og
billige strategier da ansetter de en som kan bidra med å bygge opp brukerbasen.
En growth hacker er en kreativ markedsfører som integrerer data-drevet og
adaptiv kultur for å forberede digital markedsføring resultater. Ved hjelp av
tradisjonell markedsføring som e-postmarkedsføring, søkemotoroptimalisering og
A/B- testing klarer de å konvertere besøkende til brukere. I tillegg til det
«vekst hackere» har tekniske sider som koding, rammeutvikling. Konsept «vekst
hacking» fungerer på tvers av en rekke ferdigheter som søkemotor annonsering og
markedsføring, sosiale medier plattformer, innhold & kreativ markedsføring,
e-post markedsføring, henvisning, ordninger, osv. «Vekst hackere» er flinke til
å bygge opp merkevarens bilde på ulike nettverksplatfttormer som Facebook og
Twitter.

De
bruker data til å spore etablering distribusjon og deretter virkningen av visse
taktikk slik at de kan bruke disse dataene til å lede smart til en beslutning

Et bilde som inneholder enhet

Automatisk generert beskrivelse

Grunnleggende ferdigheter i Growth
Hacking

Sosiale
medier ( Facebook, Twitter, Instagram, Pintrest, LinkedIN, etc.)

-Søkemotor
markedsføring

-Kreativ
markedsføring (evne til å tenke ut av boksen og ha selvtillit til å prøve ut
nye tilnærminger)

-Software
Engineering og Automasjon

Verktøy for Growth Hacking

  • Administrere og overvåke sosiale medier
  • Verktøy for å utløse tilpassede e-
    postmeldinger basert på brukerens virkemåte
  • CRM- platform salgs team, for å
    administrere arbeidsflyt, spore avtaler
  • E-post markedsføring, automatisering av
    programvare
  • Verktøy for å tilrettelegge for
    klientkommunikasjon via e-post/chat/video konferanser
  • Ad management verktøy for å designe
    annonser, A/B testing, destinasjonsside optimalisering osv.

Sosiale medier & Growth Hacking

Sjansene
for at noe publisert på nettet vil bli delt på nytt og nå nye brukere, påvirke
enkelte personer eller organisasjoner med tilgang til store eller strategiske
målgrupper er viktig. Det er viktig å forbedre kunde-erfaring med merkevaren
din. Det som er også viktig for en Growth Hacker er ved gjennomgang av innhold
Analytics å forstå hvilke emner, verdier eller følelser er viktige for publikum
og bygge strategi rundt disse. Det er viktig å kjenne godt til merkevaren.

Vellykkede Growth Hacker historier

Airbnb
opplevde sin største vekst da selskapet  
implementerte Craigslist for å øke sin database. Det er et godt eksempel
på bruk av andres plattform. Craigslist var på den tiden den største forum der
folk kunne leie et hus. De begynte å plassere sine egne tilbud på Crasigslist
med en lenke til deres egen plattform for potensielle leietakere som søkte mer
informasjon. På denne måten klarte de å tiltrekke seg mange kunder.. Airbnb
anbefalte for sine brukere å legge opp sine oppføringer til Craigslist og på
denne måte skape inngående linker til Airbnb. Ved bruk av dette så fikk de
flere brukere uten å bruke tusenvis av dollar. Nå er Airbnb den mest populære
plattformen som er i bruk når kundene er på jakt etter overnatting

LinkedIn
hadde langsomt vekst, til å begynne med var det bare 20 registreringer per dag
men i dag ser vi selskapet med 400 millioner brukere i mer enn 200 land. Det
som gjorde suksess var at LinkedIn implementerte en hacking teknikk som gjorde
at brukeren kunne lage offentlig profil. LinkedIn genererte massiv trafikk som
trakk nye brukere.

YouTube
begynte som en plattform for å dele videoer og vokste fra det til den nest
største søkemotoren i verden etter Google ved å bruke denne vekst hack
teknikken. Dey et enkelt for brukere å laste opp videoer og dele dem med
verden. Når du besøker YouTube og ser en video da får du en integrert kode og
du kan dele video på blogg elle sosialt nettverk hvis du vil.

Kilder
brukt:

https://medium.com/@trendsnj/growth-hacking-2020-all-you-need-to-know-28053b4756c