Anex98 mai 4, 2021

Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

Innledning

I det siste blogginnlegget skrev jeg om hvorfor jeg ønsket å søke en relevant jobb på komplett, men i dette blogg innlegget skal jeg oversette en relevant dybdeinnlegg fra Engelsk til Norsk. Dybde innlegget jeg har valgt å skrive om er ‘’How to build a brand from nothing’’ av Hiten Shah. Grunnen for at jeg har valgt å oversette dette dybdeinnlegget er fordi vi har fått en eksamens oppgave å lage vår egen netthandel butikk. Alle selskaper har sitt eget ‘’Brand’’ dette kan være alt fra nettbutikker, til dagligvarebutikker som rema 1000, I dybdeinnlegget til Hiten Shah går han over de viktigste punktene på hvordan man bygger en ‘’Brand’’. I innlegget forklarer Hiten Shah at hvor viktig Brand er, og hvordan man bygger en Brand fra ingen ting. Hiten Shah henviser i innlegget to ting som hjelper å bygge et brand fra ingenting, disse to tingene er ‘’Novelty and Repetition’’

Oversettelse – how to build a brand

I leo Widrichs første måneder som medstifter av Buffer skrev han to til tre gjesteblogginnlegg hver dag. Han begynte i selskapet i januar 2011, og i april hadde han fått merkevaren deres omtalt i over 100 blogger. I løpet av ni måneder hadde htey sunget over 100 000 brukere.

Folk kaller det som leo gjorde for » innholdsmarkedsføring », » kundeoppkjøp » og » å gjøre ting som ikke skaleres », men som savner den større bildet

i løpet av ni korte måneder bygget leo buffer til et meningsfylt merke

Viktigheten av Brand  

Du bygger et merke når du har skåret et stykke av folks hjerne .

Tenk på hvorfor Amazon er så avhengig – de har en del av hjernen vår. Når vi tenker på å kjøpe nesten hvilket som helst produkt, er vår første tanke å gå på Amazon og få det til den laveste prisen. Jeg vet at jeg kan åpne appen, trykke to ganger og ha den hjemme om to dager.

I de tidlige dagene betyr det å bygge et merke at du begynner å få direkte, uattribuerte besøkende som kommer til nettstedet ditt. Dette er folk som besøker nettstedet ditt uten grunn, bortsett fra at du har hugget ut en liten bit av hjernen deres. De hadde en tanke, og det utløste dem til å lage en linje for nettstedet ditt.

På lang sikt betyr dette at merkevaren din sprer seg. Fordi du har plass i folks hoder, tenker folk på deg, og det betyr at de vil snakke om deg og fortelle vennene dine.

Derfor er det viktig å bygge merkevaren din. Det er det som får deg ut av tredemøllen med å «gjøre ting som ikke skaleres» og får deg til virkelig vekst.

For å bygge merkevaren din fra ingenting, trenger du to ting: nyhet og repetisjon.

Nyhet

Nyhet: kvaliteten til å være ny, original og unik  

Siden 1999 har 37signals blogget om hva de gjør, hvorfor de gjør det, og hvordan de tenker på å bygge sin virksomhet. Da de startet, var det utrolig uvanlig. Ingen andre delte hvordan de balanserte bygge produkter med rådgivning, eller hvordan de gjorde A / B-tester for SaaS-virksomheten.

De er plakatbarnet i SaaS for å skape nyhet rundt merkevare ved å dele, utdanne og hjelpe andre mennesker med å lære.

Slik definerte vi nyheten for merkevaren vår tidlig på KISSmetrics:

Vi delte alle og enhver sine markedsføringsanalyse innhold, så lenge at det var på høy-kvalitet og virkelig brukelig

Vi definerte merkevaren vår ved å være nyttig, og det gjorde Twitter-kontoen vår til stedet for markedsførere for å lære mer om analyse. Over tid vokste vi vår Twitter til 200.000+ mennesker, alle 100% organiske, uten å bruke en krone.

Slik definerte Leo nyhet for Buffer’s merkevare:

Hvordan gjøre det bra på Twitter; med eller uten Buffer

Over tid injiserte de mer nyhet i merkevaren med sin vitenskapelige tilnærming til lykke og produktivitet og deres radikale tilnærming til selskapets åpenhet. De var i stand til å holde den nyheten frisk og få den til å vare, fordi den kom fra et autentisk og ekte sted.

For å bygge et merke kan du ikke bare snakke om nyhet. Du må faktisk sette den i praksis og skape en ny opplevelse for mennesker.

Repetisjon  

For å skjære ut plass i hjernen til noen, må du komme i hodet på dem litt og litt til du er der for å bli. Derfor trenger du repetisjon.

«Innholdet» i «innholdsmarkedsføring» er nøkkelen her:

Innhold kan være en tweet, et facebook innlegg, et blogginnlegg, eller hva som helst som kan bli produsert og distribuert gjentatte ganger  

Kraften i innholdet er at det kan skaleres, både når det gjelder det uendelige antallet mennesker som kan konsumere et individuelt stykke innhold, og de utallige måtene innholdet kan pakkes og produseres på. Den skalaen er det som skaper repetisjonen som gjør merkevaren.

Når Leo snakker om sin bloggstrategi for gjestene, understreker han viktigheten av å «velge kvantitet fremfor kvalitet.» Sett annerledes:

Folk som oftest overvurderer merke substans, og undervurder merkevaregjentagelse 

Leo holdt substans smalt og sentrert helt rundt hvordan man gjør det bra på Twitter. Han satte fokus på repetisjon og la ut over 150 gjesteposter, og det var det som gjorde Buffer til en autoritet på de beste måtene å bruke Twitter.

På Quick Sprout bygde vi et merke gjennom min medstifter Neil Patel. Vi satte nesten identiske bilder av ansiktet hans på forsiden, på sidefeltet til bloggen, på hans Twitter, på hans personlige nettsted og mer. All den repetisjonen legger til et minneverdig inntrykk og skårer ut plass i folks hoder.

Flere eksempler av repetisjon som bygger merker

Hos AdEspresso drikker hvert lagmedlem espresso i laget sitt. De bruker også de samme bildene på tvers av Facebook- og Twitter-profilene sine.

Medstifter Armando Biondis ord er det “frekvensen med lav intensitet som bygger merkevare og tillit”, og han krediterer det for å få dem fra 0 til $ 1 million i årlige gjentatte inntekter.

Feil! Filnavn er ikke angitt.

På ReadMe setter de ugleoppstartsmaskotten sin overalt på nettstedet, de bruker den i alle sine sosiale medier og kommunikasjon med kunder, og de har det over hele kontoret. De gjør det også morsomt.

For grunnleggeren Greg Koberger betyr gjentakelsen at «kundene våre kjenner Owlbert nå, men enda viktigere, de vet at selskapet vårt er litt annerledes.»

Feil! Filnavn er ikke angitt.

Den beste veien til å bygge et merke starter med deg

Når du begynner fra ingenting, er du det beste merket du kan bygge for din virksomhet. Dette er lekeboken som førte folk som Jason Fried, Neil Patel og Leo Widrich til å bygge både personlige merker og selskapets merkevarer fra bunnen av.  

  •       Nyheten er basert på det som inspirerte deg til å starte virksomheten
  •    Tidlig så er repetisjon lett fordi du kan gjøre det mot deg selv og din historie. Folk liker historier og de vil alltid høre på hvorfor du startet din virksomhet  

Når du gjør det, vil du samle den kollektive stammen rundt deg, og du vil begynne å sitte i folks hoder. Gjennom repetisjon og opprettholdelse av nyhet kan du skjære ut mer og mer plass.

Før du vet ordet av det, tenker folk atferdsmessig på deg og din virksomhet. Fordi de tenker på deg, snakker de om deg og deler produktet ditt med vennene sine.

Å bygge et merke handler om mer enn å gi ut gratis swag med logoen din. Det handler om å lage historier. Produktet og firmaet ditt eksisterer for å gjøre jobber for kundene dine og hjelpe dem med å lykkes.

Det er flere verktøy og produkter i SaaS i dag enn noen gang før. For hver jobb som trenger å gjøre, er det mange verktøy som fyller plassen. Til syvende og sist er merkevaren din det som skiller bedriften og produktet ditt i hodet til kundene dine. Brand er det du trenger å fokusere på for å kunne konkurrere i dagens overfylte markeder.