Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen
I Leo Widrichs første par måneder som medstifter av Buffer skrev han to til tre gjesteblogginnlegg hver dag. Han begynte i selskapet i januar 2011, og i april hadde han fått merkevaren deres omtalt i over 100 blogger. I løpet av ni måneder hadde de registrert seg over 100.000 brukere.
Folk kaller det Leo gjorde for «innholdsmarkedsføring», «kundeoppkjøp» og «å gjøre ting som ikke skaleres», men det går glipp av det større bildet.
På ni korte måneder bygget Leo Buffer til et meningsfylt merke!
Viktigheten av merkevare
Du bygger et merke når du har skåret ut et stykke folks hjerner.
Tenk på hvorfor Amazon er så vanedannende – de har en del av hjernen vår. Når vi tenker på å kjøpe nesten hvilket som helst produkt, er vår første tanke å gå på Amazon og få det til den laveste prisen. Jeg vet at jeg kan åpne appen, trykke to ganger og ha den hjemme om to dager.
I de tidlige dagene betyr det å bygge et merke at du begynner å få direkte, uattribuerte besøkende som kommer til nettstedet ditt. Dette er folk som besøker nettstedet ditt uten grunn, bortsett fra at du har hugget ut en liten bit av hjernen deres. De hadde en tanke, og det utløste dem til å lage en linje for nettstedet ditt
På lang sikt betyr dette at merkevaren din sprer seg. Fordi du har plass i folks hoder, tenker folk på deg, og det betyr at de vil snakke om deg og fortelle vennene dine.
Derfor er det viktig å bygge merkevaren din. Det er det som får deg ut av tredemøllen med å “gjøre ting som ikke skaleres” og får deg til virkelig vekst.
For å bygge merkevaren din fra ingenting, trenger du to ting: nyhet og repetisjon.
Nyhet
Nyhet: kvaliteten på å være ny, original eller uvanlig.
Siden 1999 har 37signals blogget om hva de gjør, hvorfor de gjør det, og hvordan de tenker på å bygge sin virksomhet. Da de startet, var det utrolig uvanlig. Ingen andre delte hvordan de balanserte byggeprodukter med rådgivning, eller hvordan de gjorde A / B-tester for SaaS-virksomheten.
De er plakatbarnet i SaaS for å skape nyhet rundt merkevare ved å dele, utdanne og hjelpe andre mennesker med å lære.
Slik definerte vi nyheten for merkevaren vår tidlig på KISSmetrics:
Vi vil dele alle og alles markedsføringsanalyseinnhold, så lenge det var av høy kvalitet og virkelig nyttig.
Vi definerte merkevaren vår ved å være nyttig, og det gjorde Twitter-kontoen vår til stedet for markedsførere for å lære mer om analyse. Over tid vokste vi vår Twitter til 200.000+ mennesker, alle 100% organiske, uten å bruke en krone.
Slik definerte Leo nyhet for Buffer’s merkevare:
Hvordan gjøre det bra på Twitter, med eller uten buffer.
Over tid injiserte de mer nyhet i merkevaren med sin vitenskapelige tilnærming til lykke og produktivitet og deres radikale tilnærming til selskapets åpenhet. De var i stand til å holde den nyheten frisk og få den til å vare, fordi den kom fra et autentisk og ekte sted.
For å bygge et merke, kan du ikke bare snakke om nyhet. Du må faktisk sette den i praksis og skape en ny opplevelse for mennesker.
Gjentakelse
For å skjære ut plass i hjernen til noen, må du komme i hodet på dem om og om til du er der for å bli. Du trenger repetisjon.
“Innholdet” i “innholdsmarkedsføring” er nøkkelen her:
Innhold kan være en tweet, et Facebook-innlegg, et blogginnlegg eller noe som kan produseres og distribueres gjentatte ganger.
Kraften til innholdet er at det kan skaleres, både når det gjelder det uendelige antallet mennesker som kan konsumere et enkelt innhold, og de utallige måtene innholdet kan pakkes og produseres på. Den skalaen er det som skaper repetisjonen som gjør merkevaren.
Når Leo snakker om sin bloggstrategi for gjestene, understreker han viktigheten av å “velge kvantitet fremfor kvalitet.” Sett annerledes:
Folk overvurderer ofte stoffets substans og undervurderer merkevaregentagelse.
Leo holdt stoffet smalt og sentrert helt og holdent rundt hvordan man gjør det bra på Twitter. Han satte fokus på repetisjon og la ut over 150 gjesteposter, og det var det som gjorde Buffer til en autoritet på de beste måtene å bruke Twitter.
På Quick Sprout bygde vi et merke gjennom min medstifter Neil Patel. Vi satte nesten identiske bilder av ansiktet hans på forsiden, på sidefeltet til bloggen, på hans Twitter, på hans personlige nettsted og mer. All den repetisjonen legger opp til å gjøre et minneverdig inntrykk og skjære ut plass i folks hoder.
Flere eksempler på repetisjon som bygger merkevaren
Hos AdEspresso drikker hvert lagmedlem espresso i laget sitt. De bruker også de samme bildene på tvers av Facebook- og Twitter-profilene sine.
Medstifter Armando Biondis ord er det “frekvensen med lav intensitet som bygger merkevare og tillit”, og han krediterer det for å få dem fra 0 til $ 1 million i årlige gjentatte inntekter.
På ReadMe legger de ugleoppstartsmaskotten sin overalt på nettstedet, de bruker den i alle sine sosiale medier og kommunikasjon med kunder, og de har det over hele kontoret. De gjør det også morsomt.
For grunnleggeren Greg Koberger betyr repetisjonen at “kundene våre kjenner Owlbert nå, men enda viktigere, de vet at selskapet vårt er litt annerledes.”
Den beste måten å bygge et merke på begynner med deg
Når du begynner fra ingenting, er du det beste merket du kan bygge for din virksomhet. Dette er lekeboken som fikk folk som Jason Fried, Neil Patel og Leo Widrich til å bygge både personlige merker og selskapets merkevarer fra bunnen av.
Nyheten er basert på det som inspirerte deg til å starte virksomheten.
Tidlig er repetisjon lett fordi du kan gjøre det mot deg selv og historien din. Folk liker historier, og de vil alltid høre om hvorfor du startet virksomheten.
Når du gjør det, vil du samle den kollektive stammen rundt deg, og du vil begynne å sitte i folks hoder. Gjennom repetisjon og opprettholdelse av nyhet kan du skjære ut mer og mer plass.
Før du vet ordet av det, tenker folk atferdsmessig på deg og din virksomhet. Fordi de tenker på deg, snakker de om deg og deler produktet ditt med vennene sine.
Å bygge et merke handler om mer enn å gi ut gratis swag med logoen din. Det handler om å lage historier. Produktet og firmaet ditt eksisterer for å gjøre jobber for kundene dine og hjelpe dem med å lykkes.
Det er flere verktøy og produkter i SaaS i dag enn noen gang før. For hver jobb som trenger å gjøre, er det mange verktøy som fyller plassen. Til syvende og sist er merkevaren din det som skiller bedriften og produktet ditt i hodet til kundene dine. Brand er det du trenger å fokusere på for å kunne konkurrere i dagens overfylte markeder.