pernilleskei februar 27, 2020

Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

Da vi møtte
opp til første time i Digital Markedsføring fikk vi beskjed om at vi skulle
lage en blogg, og ble straks kastet inn i det. Her er noen av verktøyene jeg
har måttet lære meg, og som bidrar til at jeg har god oversikt når jeg jobber
med den.

Google Analytics

I hvert
innlegg jeg poster bruker jeg relevante «tags» som skal gjøre det letter for
folk å finne hvis de søker etter noe jeg har skrevet om. For eksempel i et
tidligere innlegg som handlet om AirBnb og transaksjonskostnader tagget jeg ting
som «søkekostnader», «digital plattform», «airbnb» og mange flere. Inne i Google
Analytics har jeg også oversikt med informasjon om brukere/besøkende som er
inne på bloggen.

WordPress

WordPress
et plattformen jeg bruker for å poste/redigere innlegg, tilpasser designet/temaet,
moderere kommentarer, og mye mer. Det er et verktøy som tilrettelegger alt på
en oversiktlig og enkel måte. Alt man skulle tenke seg ligger allerede inne som
ferdiglagde moduler, men man kan også velge å tilpasse innlegg eller designet på
selve bloggen med koding og html hvis det er ønskelig.

Innhold

Utenom oppgaven
vi mottar fra foreleser som spør om spesifikke temaer kan det være vanskelig å
velge har man vil skrive om. En måte å få nye inntrykk på regelmessig er å lese
blogger, aviser eller ukentlige nyhetsbrev. Noen jeg abonnerer på eller liker å
lese er heltdigital.no, bransjebloggen 3min og Forbes.com. Gjennom disse får
jeg oppdatert meg på hva som skjer i verden, både når det kommer til vanlige
nyheter og det digitale.