Libana3012 May 15, 2020

Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

 

Forfatter John O`nolan viser oss at det er 

Noen ganger skremmende å skyve ferskt innhold ut i verden. Det kan være nervøst å lure på hvordan kollegene dine skal dømme ordene dine. Er det du har skrevet bra? Blir det mottatt godt, eller vil det skape en negativ respons? Eller verre … ingen respons i det hele tatt?

Denne tankegangen tvinger oss ofte til å undertrykke ideer og kaste dem i bøtta “ikke verdt å publisere”. Det er synd, for det kveler kreativiteten. Dette er grunnen til at vi ofte stirrer på dataskjermene og vet at vi skal publisere noe, men ikke kan bestemme nøyaktig hva.

For å bekjempe dette hviser han oss noen testede teknikker for å komme med ideer til blogginnlegg, selv når du føler at du ikke har noen kreativitet igjen å gi. Disse tipsene kan brukes av alle typer bloggere eller utgivere, enten du oppretter en offentlig blogg, et ukentlig nyhetsbrev eller et nettsted for medlemskap!

1 – Oppbevar en idefil

Det viktigste med inspirasjon er at du ikke kan forutsi når den skal slå til. Når solen skinner, må du være klar til å lage hø. I en grad som bare innebærer grunnleggende forberedelser.

Oppbevar en fil – et dokument eller et regneark – med en liste over alle ideene til blogginnlegg. Oppbevar denne filen et sted der du til enhver tid får tilgang til den: et Google-dokument eller kanskje en Airtable. Det som fungerer for deg.

Når du har en ide som kan lage et interessant blogginnlegg, skriv det ned. Gjør dette hver gang og før lenge vil du ha et betydelig inventar å jobbe med – selv når du ikke er i humør til å være kreativ i det hele tatt.

2 – Stjel fra andre

En av de beste måtene å komme med innledende ideer til din egen blogg på er å konsekvent eksponere deg for blogger du vil etterligne.

Bruk en feed-leser til å abonnere på favorittbloggene dine og sjekk inn en gang om dagen for å se hva som er publisert.
Registrer deg for nyhetsbrevene til favorittbloggene dine, slik at du aldri går glipp av et innlegg
Legg litt tid i kalenderen hver uke som en utpekt blogglesetid for inspirasjon og ideer
Ikke vær redd for å stjele ideer som tydelig fungerer for andre mennesker. Det er et fast beløp som kan læres av andres suksess (se # 10 for mer om dette). Bare ikke stjeler innholdet. Det er ikke kult.

Skriv det alltid ned i ideefilen. På en regnfull dag som kanskje er akkurat den inspirasjonen du trenger for å vekke et nytt innlegg.

3 – Spør publikum

Du kan samle inn innholdsidéer ved å lese din egen kommentardel, sjekke @replies på Twitter og lytte når folk snakker. Gi det eksisterende samfunnet en grunn til å delta i hvert innlegg, eller send abonnentene dine e-post for tilbakemelding.

Leserdeltakelse og samfunnsdrevet innhold er en nøkkelkomponent for mange vellykkede uavhengige bloggere og bedriftseiere av medlemskap.

Dårlige bloggere går ut på jakt etter ideer, effektive bloggere lar ideer komme til dem.
Be leserne dine fortelle deg hva de vil lese mer om – og gi dem til dem. Det høres enkelt ut, men bemerkelsesverdig at få mennesker faktisk gjør det. Joanna Wiebe fra Copyhackers deler noen gode tips for å lytte og la ideer komme til deg i denne podcasten.

4 – Spør Internett

Mange-adelige bloggere har stått fast for innholdsidéer før deg, og selv om det har vært et uoverkommelig hinder for noen, er det mange flere som har erobret den og dokumentert prosessen.

Her er noen detaljerte artikler som vi likte:

103 Blogginnlegg-ideer som leserne dine vil ELSKE – OptinMonster
60 Blogginnlegg-ideer for å fylle innholdskalenderen din – Sumo
Utover å lese andre guider fylt med ideer, kan du selv jakte på internett. Prøv å utforske relevante samfunn der publikum liker å henge med. Finn ut hva folk snakker om.

Reddit, Quora og Twitter er gode steder å finne ideer om blogginnlegg basert på hva ekte mennesker snakker om.

5 – Utvid eksisterende innhold

Se gjennom analysehistorikken din og finn ut hva de mest populære innleggene dine har vært.

Uker, måneder og år etter publisering, henter de fremdeles en jevn strøm av nye besøkende for å oppdage bloggen din for første gang.

Så du vet at innholdet fungerer, det neste spørsmålet er: Hvordan kan du utvide det? Kan du gjøre en oppfølging? Kan du oppdatere innholdet i innlegget med en ny og forbedret versjon?

Å oppdatere innlegg er en flott SEO-taktikk for å fange litt lavt hengende frukt og få enda flere til å lese innlegget ditt. Du har allerede gjort det meste av det harde arbeidet. Sjekk ut denne dybdeveiledningen fra AHREFs om hvordan du gjør en innholdsrevisjon og oppdaterer de beste innleggene dine.

6 – Identifiser trender

Det er mange måter å finne ut hva som trender på nettet, så vel som verktøy for å finne ut hva folk faktisk søker etter relatere

En oppmerksomtittende overskrift
Et godt blogginnlegg handler om ett emne, en historie, en idé. Bare én.

Før du begynner å blogge, må du finne ut hva du vil skrive om. Velg en hånlig overskrift for å gi deg selv litt struktur (du kan alltid endre den senere), og begynn å skrive.

Gode ​​titler er interessante, beskrivende og engasjerende. Den skal lese som et tidsskriftoverskrift eller en TV-nyhetsflaske, og våge leseren å klikke på lenken.

Dette er det første leserne ser – og det eneste hvis du ikke gjør det riktig. Ta deg tid til å lage en god overskrift

7 – En oppmerksomtittende overskrift

Du vet hvor mye førsteinntrykk som betyr noe, ikke sant? Så hvorfor skriver du ikke sånn? Hvorfor sløser du leserens tid med useriøse detaljer og dumme små anekdoter?

Når det gjelder Internett – når folks oppmerksomhetsomfang er enda mer begrenset enn med trykk – er åpningsparagrafen ditt avgjørende. Ikke blåse den. Journalister vet dette. Det er inngrodd i dem. “Ikke begrave tierne,” sier de. Hvis du ikke kobler leserne dine umiddelbart, vil du miste dem for alltid.

Begynn med et sitat, et spørsmål eller en dristig, dristig uttalelse. Du har bare ett skudd. Få det til å telle.

8 – Interessante støttepunkter

Hver historie du forteller eller ide du deler, må ha støttende begrunnelse, noe leserne kan synke tennene i. De trenger ikke alle pent inn i et trepunktsargument eller en syv-trinns prosess, men du kan ikke være over alt.

Vurder hva du vil si og hvordan du vil sikkerhetskopiere det. En fin måte å organisere er å lage en liste over kulepunkter. Deretter skriver du innslaget på innlegget ved å bruke disse som hovedavsnitt (om nødvendig gjør punktene om til underhoder, som jeg gjorde med dette innlegget).

Hvis blogginnlegget ditt er en vei, er disse punktene gateskilt som fører leseren din til slutten.

9 – En overbevisende oppfordring til handling

Hvis du har koblet lesernes oppmerksomhet med en god tittel, tegnet dem inn med et interessant hovedparagraf og så ført dem gjennom med overbevisende poeng, må du nå pakke det opp.

Ikke vær vag. Du vil ikke at publikum lurer på hvorfor de gidder å lese innlegget ditt i utgangspunktet, ikke sant? Gi dem noe å ta bort.

Vil du at publikum skal reflektere over en bestemt idé? Å gjøre noe? Svar på en eller annen måte? Uansett hva det er, vær klar over det. Det vil ikke bare skje. Du får det du ber om. Dette er den delen av innlegget der du inviterer leserne dine til å svare på et spørsmål, legge igjen en kommentar eller dele innlegget ditt. Gjør det klart og handlingsbart.

10 – Sett det hele sammen

Når jeg skriver et blogginnlegg, følger jeg hvert av disse fire elementene, og behandler dem som trinn.