Sander juni 17, 2021

Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

I dette blogginnlegget skal jeg skrive om hvordan jeg tror digital markedsføring vil utvikle seg i tiden som kommer

I tiden som kommer tror jeg at ny teknologi og nye innovasjoner kommer til å spille en stor rolle i hvordan digital markedsføring kommer til å utvikle seg. Det har allerede kommet veldig mange ulike analyseprogrammer som bla Google Analytics. Jeg tror at programmer som dette kommer til å bli enda bedre utvikling med hjelp av KI teknologi, som igjen fører til enda smartere analyser og prognoser over menneskers kjøpemønstre og handlinger.

Jeg tror at teknologien vil ta en enda større rolle i en digital markedsfører sin hverdag, og at det er dette som er fremtiden. Men igjen så tror jeg at enkelte deler av digital markedsføring kommer til å bli bevart. Til tross for at ny teknologi kan gjøre utallige analyser, og lage de beste prognosene som finnes, så er det fortsatt mennesker som utfører handlinger. Handlingene til mennesker er, og kommer alltid til å være uforutsette. Man vet aldri hva som kommer til å skje, eller når ting skjer.

Eksempelvis kan man ta en tipp på hvordan Covid-19 pandemien har endret kjøpemønstrene til mennesker. På en helt annen skala enn noen gang før har teknologi, og internett være brukt i hverdagen til jobb, skole og markedsføring. Etter en sånn pandemi, så får man enda bedre innsikt i de digitale handlingene og rutinene til mennesker og kan tilrettelegge for fremtiden ut ifra dette.