Stian.Andersen juni 8, 2021

Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

Digital markedsføring er en viktig del for bedrifter og markedsførere. Verden er stadig i utvikling og forandrer seg kjapt, det samme gjør den digitale verden.

Kunstig intelligens

Teknologien forandrer seg hele tiden, og den blir alltid forbedret. I 2020 kom corona pandemien for fullt i Norge og i resten av verden, noe som førte til at bedrifter måtte tenke på en ny måte.

Kunstig intelligens eksisterer allerede og har blitt brukt av Amazone og i selvkjørende busser. Ettersom corona pandemien gjør at vi må holde avstand, har bedrifter funnet en måte å forbedre jobbsituasjonen ved bruk av kunstig intelligens. I tiden fremover vil mange flere bedrifter benytte seg av å bruke ulike typer for teknologier, fordi man har mulighet til å kunne jobbe mere effektivt men samtidig smartere ved hjelp av roboter og ikke mennskelig kraft.

Sosiale medier

Bruken av sosiale medier er også noe som kommer til å bli større fremover. En stor andel av befolkningen bruker sosiale medier daglig, både privat men også fra en bedrifts perspektiv .

Når en stor andel av befolkningen har aktive kontorer på de store mediene som Instagram og Facebook, blir det naturlig at bedrifter og selskaper velger å bruke disse kanelene for å markedsføre på.

Ofte blir disse mediene også brukt til å kontakte bedriftens kundeservice gjennom ulike chat funksjoner, ettersom mange kan føle at tersklene for å kontakte en bedrift er lavere gjennom chat funksjon enn å ringe selve selskapet.

Konklusjon

Den digitale markedsføringen vil bare vokse og vokse. Å markedsføre via digitale medier og på nett, er langt mer effektivt og billigere enn å bruke tradisjonelle medier som aviser og radio (kommer Ann på segment). Det blir lettere for andre personer og kunder til å holde seg oppdatert med bedriften, og ikke minst kontakte bedriften via chat vist man har behov for det.

– Stian Andersen

kilder

https://www.stianandersen.eu/wp-admin/post.php?post=13&action=edit