Kristian Bror March 5, 2018

Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

Etter en lengre pause skal det nå komme innlegg tilbake til bloggen. Dagens innlegg kommer som et resultat av Karl Philip Lunds første forelesning i faget Digital Markedsføring, eller mer spesifikt modulen Elektronisk varehandel og digital markedsføring. Som en introduksjon til elektronisk varehandel skal vi begynne med å opprette en konto hos Google Digital Garage, som er Googles læringsplattform for digital markedsføring. Når hele verden er digitalisert, og alle er på internett, er også digital markedsføring den beste måten å spre sitt budskap.

Dagens forelesning er tilknyttet det området av Digital Garage hvor man skal lære fordelene ved å løfte en bedrift ut på internett, hvordan man går frem for å gjøre dette, og hva man må kunne for at dette skal gå bra.På denne måten kan vi nå mange flere, selge varer direkte fra en nettbutikk eller app, slik at kunden ikke trenger å komme til en butikk, eller at butikken ikke engang trenger en fysisk lokasjon. I tillegg vil en nettbutikk kunne gi bedriften fordeler rundt kundeinformasjon, slik som for eksempel handlemønstre, varer som gjerne selger sammen og målrettet reklame.

De kommende ukene kommer fokuset på bloggen til å være tilsvarende, og vi skal også se på hvordan man setter opp en nettbutikk. Senere skal vi også se på hvordan man drifter en nettbutikk i det daglige, og hvilke utfordringer som kan dukke opp rundt dette.