OKR

carolinemarman mai 9, 2022

Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

Den første forelesningen av Del 3 i Digital Markedføring – E vare hande, hadde vi foredrag av Kim Leinan. Han forklarte om OKR, spesifiserte utrykket samt drøftet positive og negative sider. Her er et sammendrag fra denne forelesningen. 

https://futureworks.no/10-grunner-til-a-bruke-okr

Vår tids bedrifter er i stadig endring. Det gjelder å være med på bevegelsen for å forhindre å ligge bak i forhold til det digitale som bli innført. OKR står for objective and key results. Dette brukes som et hjelpeverktøy for å kunne nå mål på en effektiv og ukomplisert måte. Alle bedrifter har en rekke mål som skal stilles og suksessfult klares. OKR hjelper ved å effektivisere og forenkle målene. 

O er hovedmål og KR er delmål. Dette fremstår som en håndbok får å lett kunne identifisere hvilke mål som er viktig samt mindre viktig. Hovedmålet skal være tydelig og mer eller mindre oppnålig. Delmålet er til for å kunne sette mindre mer spesefikke mål. 

OKR metoden brukes for å øke bevissthet rundt mål og effekten disse skaper. Det hjelper ansatte å motiveres i riktig retning samt påvirker endresultater. 

Kilder:

OKR