emiliebergquist mai 23, 2021

Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

I tidligere innlegg har jeg forklart hvordan man enkelt kobler Google Analytics til Shopify, og snakket om Instagram som en markedsføringskanal. I dette innlegget skal vi se på hvordan du oppnår mere synlighet på google og oppretter en kampanje.

Det første du må gjøre er og opprette en konto hos Google Ads.

Skjermbilde fra Google Ads

 

1. Opprette kampanje og velg hovedmål med annonseringen

Her velger du det punktet du føler passer best til din bedrift og dine mål.

Skjermbilde fra Google Ads

2. Hvor betjener du kundene? 

Hvis du betjener kunder gjennom nettbutikk, huker du av på punktet som på bildet under.

3. Oppgi bedriftsnavnet ditt

Skjermbilde fra Google Ads

4. Legg ved URL til nettsiden din

Skjermbilde fra Google Ads

5. Videre kommer du hit

Videre ser du hvordan det vil se ut på mobil og telefon etter de har klikket på annonsen din.

Skjermbilde fra Google Ads

6. Skrive inn annonsetekst

Når du skriver inn annonsetekst er det viktig å få fram brukerens fordeler og behov. Det finnes mange gode artikler om tips for god annonsetekst.

Skjermbilde fra Google Ads

7. Annonser på de riktige plassene

Når du skal annonsere er det viktig å tenke på hvor stort område du har behov for å dekke. Tilbyr du kun tjenester i Viken, er det ikke nødvendig å annonsere i hele Norge.

Skjermbilde fra Google Ads

8. Sett ett budsjett og oppnå ønsket resultat

Her kan du enkelt justere budsjett og resultater tilpasset sine behov.

Skjermbilde fra Google Ads

9. Se over kampanje

Skjermbilde fra Google Ads

10. Bekreft betalingsopplysninger og godkjenn

Skjermbilde fra Google Ads

Kilder

-https://support.google.com/google-ads/answer/6167101?hl=no