pernilleskei februar 27, 2020

Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen

Da jeg
møtte opp til første forelesning i digital markedsføring visste jeg ikke hva
jeg hadde i vente. Noen måneder før hadde vi andreårsstudenter fått seks
forskjellige valgfag å velge mellom, og all informasjonen vi fikk var en
beskrivende tekst til hver av dem. Digital markedsføring var raskt det som
appellerte til meg. Selv valgte jeg å ikke dykke noe dypere for å finne ut mer,
men heller vente og få en spennende start på et nytt år og vårsemester.

Kunstig
intelligens, disruptive teknologier og plattformtjenester er noen av de mange temaene
som vi har vært innom i det første emnet, Digital Økonomi og
Forretningsmodeller. For bare en måned siden trodde jeg at jeg hadde en anelse
om hvordan teknologien kom til å se ut 5-10 år frem i tid, men innser i dag at
det var noenlunde naivt. Fordi jeg hadde hørt om kryptovaluta, blokkjeder og
stordata før, men egentlig aldri forstått hvordan det fungerte. Jeg hadde
oppfatning om at disse tingene kanskje kom til å være viktige for oss i
fremtiden, men ikke hvor betydelig viktig
det kom til å bli.

Vi er nå ferdig med en fjerdedel
av dette kurset. Det skiller seg ut fra de andre semestrene ved at det er mye
mer praktisk enn noe vi har gjort tidligere. Å drive en blogg kan hvem som
helst gjøre, men å poste innlegg som man selv er stolt av og ønsker at folk
skal lese er en annen ting. Med et høyt nivå i klassen er det også lett å måle
seg opp mot andre, men på den andre siden bidrar det også til økt motivasjon
til å levere.