
Innlegget leses best på den opprinnelige studentbloggen
Førsteinntrykk
I det man kommer inn i en nettbutikk er førsteinntrykket veldig viktig. Det setter standarden hvor hva en potensiell kunde tenker om brandet. Er det lett å finne fram? Virker siden appellerende? Dette er gode spørsmål å stille i utformingen av en nettbutikk. Utformingen av siden er viktig for at kunden skal kunne navigere seg fram på en enkelt og rask måte. En Nettside skal svare på kundens spørsmål på 5 sekunder:
- Hvorfor skal jeg være her?
- Hva kan jeg gjøre her?
- Har jeg kommet til riktig nettside?
Personlig liker jeg selv uttrykket vi gir utad til kundene. Det er enkelt å finne fram og siden viser tydelig produktene som selges. Det første man ser når man klikker seg inn på wcandle.no et stort bilde av noen av produktene vi selger. Siden er lyd og de samme fargetonene følger siden som en rød tråd. Videre viser headeren produkter og kategorier hvor man enkelt finne fram til for våre produkter, som vist på bildet under. Vi har også lagt inn en side med kontakt oss, hvis kunden har spørsmål.

Synlighet
Det å dukke opp på organisk søk i Goole er et viktig virkemiddel for at en kunde skal finne deg. Dette kalles SEO (Search engine optimizing), et eksempel på dette er hvis noen søker på lys kroppfasong, så dukker vi automatisk opp i Google søk. Dette er noe vi absolutt kan bli bedre på, da vi i startfasen ikke har brukt masse tid på dette. Videre vil dette være en høyere prioritet enn det har vært i siste månedene.

Trygghet.
For at kunder skal få tillitt til oss som nettbutikk er det viktig at vi framstår pålitelig. Siden vår er satt opp på en måte for at kundene skal fort gli gjennom siden og til handlekurven. Vi har implementer Vipps som betalingsløsning som er med på å heve troverdigheten til nettbutikken. Vi har også gratis frakt og 100% fornøyd garanti som også er viktig for at kundene føler seg ivaretatt.

wcandle.no